Sunday, March 2, 2008

who am i!!!!????

活出自己的生活。
我想要什么?
放不下?
我还拿着我的石头跟着我一起走
得不到总是好的?
我要过回我自己想要的生活。我到底想要些什么?我要为自己而活!!
活出自信!活出自己!
不要那么计较!
为什么我会变得那么没自信了?
变得那么计较了?
我的信心去了哪里?
那么害怕失败?
还是放不下以前的挫折?

把右边的石头放下吧!
是时候往左走了,那里还有很多的美景在等着我去发掘!
右边的石头虽然美好,(右边的石头未必是美好的,你觉得它是美好的,是因为你看不见它的缺陷)但不属于自己的就别强求,左边还有其他的石头在等着我!(“路”不可能只有左右两条而已,它可以是多到你不知如何选择,不是石头在等你,而是你在寻找石头)
(我在催眠自己吗?)不懂?????

我拥有太多了,所以需要比平常人遭遇的过程更长?
已经一年半了,从印度回来、昂或说我放弃医科已有一年半了,我还在默默的倒数着,我还放不下吗?
我还耿耿于怀?
还是说得不到的就是最好的?

我现在是在逃避着还是已经重新振作了?
我在accounting第一年考到的成绩,4个HD、2个Credit、2个Pass,应该可以算很好吧?可是为什么我一点喜悦都没有?

感觉这一年半以来,好像忘了什么是发自内心的开心、笑、伤心、哭泣。。。。
只懂得要好好读书,考好成绩,机械性的去上课、读书、温习。。。。
一具行尸走肉般过我的生活,我在想什么?
对什么事都麻木不仁了!!!
以前的朋友都不联系了,佛学会也不去了。我要些什么?
搞自闭?要对得起父母,所以要考好试

4 bothered:

Anonymous said...

=.='

i have no comment about that, just that, it seems like to me that you are the one emo and not me.

history. that all i have to say. some times it repeats and sometimes there are new history. all past so juz let go. that's what i think.

PS: dun call me emo anymore coz i am not. i am myself...if i dun have feelings then i am not a human anymore.

methenic0le said...

bla bla bla bla bla

the grandfather and grandmother are speaking

bla bla bla

hear no evil
see no evil
speak no evil

Anonymous said...

come to think of it.

you have 4HD and you are still not happy..


man! you got problem...

i 1 HD oso bo ah..

and i haven't complain yet..



SWEAT!!

sue sue

Anonymous said...

can i complain? hahahaha!
boo.

hey i finally read ah gong's post.

reminds me of THE ROAD NOT TAKEN by ... erm ... Robert Frost??

i only remember:
two roads diverged in a yellow woods
and sorry I could not travel both
...
and I decided to just copy from some source:

http://www.bartleby.com/119/1.html
TWO roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth; 5

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim,
Because it was grassy and wanted wear;
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same, 10

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way,
I doubted if I should ever come back. 15

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I—
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.